Рецензії Топ 

Soom – Джєбарс (2018)

Коляска з новим альбомом “Джєбарс” від харків’ян Soom котилася до нас аж цілих чотири роки. За той час їй довелося проїхати багато шляхів, а як відомо, шляхи ці життєві є вибоїсті, і тому, вряди-годи, випадали з тієї коляски окремі треки. Проростали вони самостійними релізами на бендкемпі, і росли вони до своїх слухачів, щоб продемонструвати особливості зміни концептуальностей. Так, за словами Кови, (вокаліста і заодно гітариста) при підготовці “Джєбарс” вони несвідомо відійшли від “карпатщини”, і поступово прийшли до того, що альбом буде присвячено Слобожанщині, і зокрема її місту-центру – Харкову.

Як би там не було, але відлуння, характерні попередньому лонгплею “Ніч на полонині“, таки можна почути і в новому релізі: чи то сопілкові програші в “Коляска“, чи мотиви подібні до гуцульських звеселительних пісень (а-ля “Вщент“). Зрештою, такі міфічні гуцульські істоти як то мольфари чи чугайстери, згадуються в першому ж треку “Понад Секвоями: Джерело“, але поява їхня відбувається не в контексті гірського антуражу, а ніби серед розбитих панельних будинків і кіосків. Взагалі це темно-ембіетне інтро якнайкраще налаштовує слухача на загальну атмосферу альбому. Щодо автора цього тексту, то він кілька разів себе ловив на тому, що уявляє пост-апокаліптичний світ розвалених міст, серед руїн якого вештаються в пошуках грибів привиди минулого, серед яких і сам Джєбарс – головний герой повісті. Було б не дивно, що через його силу, Марічка з “Тіней…” Коцюбинського, воскресла і повстала у поганому тріпі, тепер буде шукати чи то свого коханого Іванка, чи то якісь недопалки…

Продовжуючи шукати особливості в новому альбомі Soom, дозволю собі відмітити, що музиканти не зраджують фірмовому звучанню і під зовнішнім лоуфайним шаром чергують швидкі шаманські мотиви з переходами на неспішні ритуальні заспіви як ото, наприклад, в “Під променем тьмяним захована мрія“. Дивним чином “шумні” треки поєднуються між собою короткими замальовками з історій Джєбарса (“Сувенір Фен-Шуй“). Цікаво, що ці фрагменти (ще “Сміх Дів Нічних“) записані ніби прямо посеред похмурих танцюючих тіней усередині якогось пекельного нічного клубу, а за супровід нам став речник харківського відділу по боротьбі з наркотиками.

Як і після будь-якого добре продуманого концептуального твору, після “Джєбарсу” не з’являється відчуття недовершеності, ба навпаки – подорож головного героя у цій історії, його воскресіння і трансформації звучать природно і монолітно. Слухачу не дається і секунди перерви, треки перекочуються з одного в інший плавно, залишаючи враження безперервної оповіді. Для довершення на диску присутні два бонус-треки – вже знайомий нам “Наґно” і “Панічна Атака“, які хай трошки, але все ж відрізняються від основного матеріалу.

Автор –  Артем Куз 

Related posts

One Thought to “Soom – Джєбарс (2018)”

  1. Анонім

    Хороший відгук!
    “звеселительних пісень”? Це найважче слово яке мені доводилось коли-небудь читати 😀

Leave a Comment